فنگ شویی رنگ برای سال ۲۰۲۰

 

شاید حس کنجکاوی شما برای دانستن رنگ های فنگ شوی سال ۲۰۲۰ بی پاسخ مانده اما ما اینجاییم تا در مورد رنگ های فنگ شویی سال ۲۰۲۰ مختصری با شما تبادل اطلاعات داشته باشیم.

فنگ شویی در واقع هنر قدیمی چین باستان است که با قرار دادن درست اشیا، محیط را به بهترین حالت خود برای جذب انرژی آماده میکند.برای اینکه جذب انرژی مثبت در محیط داشته باشیم باید بدانیم که چگونه به وسیله بازی با اشیا و رنگ ها چیدمان مناسب داشته باشیم. فنگ شوی بر این باور است که چیدمان مناسب برای منزل و دفتر شما باید با استفاده از پنج عنصر اصلی چوب،فلز،آب،آتش و زمین صورت گیرد و البته اینکه استفاده از فلز در چیدمان در صدر جدول اصول فنگ شویی قرار دارد.
علاوه بر دانستن نحوه ی ترکیب عناصر باید بدانید اشیا را بر اساس چه رنگ هایی انتخاب کنید. رنگ های فنگ شویی از آغاز سال ۲۰۲۰ انتخاب شده اند و حالا ما میدانیم که این رنگها شامل رنگ بنفش ، زرد ، سفید ، خاکستری ، آبی و سبز است.

 

سال جدید ۲۰۲۰ سالی پر از فرصت های خوب خواهد بود شاید از خود بپرسید چرا؟
به دلیل اینکه این سال با نام سال موش که نماد اراده بزرگ در چین باستان است شروع شده و ما بر این باوریم شما در این سال امکان ایجاد فرصت های مناسب در زمینه های مالی و عشقی فراهم گردد به شرطی که پیرامون شما هم از،یک فنگ شویی خوب برخوردار باشد.
چگونه از رنگ های فنگ شویی در سال ۲۰۲۰ استفاده کنیم؟

طبق گفته های فنگ شویی در سال ۲۰۲۰ ، می توانید یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کرده و جزئیات ریز را با رنگ های دیگر دیزاین کنید یا اصلا مخلوطی از همه رنگ ها استفاده کنید اما در جا و فضای مناسب.
مهم این است که بدانید چه رنگی رنگ سال ۲۰۲۰ شما خواهد بود.

بیشتر بخوانیم : آنچه درباره فنگ شویی ۲۰۲۰ باید بدانیم

رنگ بنفش:
رنگ بنفش رنگی است که در قدیم در حیطه سلطنتی بوده و ازآن به عنوان نمادی از تجملات و شکوه استفاده می شده است. اما امروزه رنگ بنفش خلاقیت را نشان می دهد. در سال ۲۰۲۰ استفاده از این رنگ برای میز ها و کتابخانه ها باعث ایجاد خلاقیت و خرد بالا میشود و همچنین نشانی از حس لطافت زنانه است.

رنگ زرد:
رنگ زرد مد نظر برای سال ۲۰۲۰ زرد روشن میباشد.
این رنگ سریعا حال و هوای شما را متحول میکند و برای زمانی که احساس خستگی و کمبود دارید بسیار مناسب است. به عبارت دیگر این رنگ منتشر کننده دوستی و شادی میباشد پس اگر در انتخاب وسایل از رنگ زرد استفاده شده بدانید به دلیل ایجاد انگیزه و شادی ودوستی در محیط است.

رنگ سفید:
چینی ها رنگ سفید را یک رنگ عالی و فوق العاده میدانند.انها این رنگ را نمادی از وضوح ،پاکیزگی و اخلاص میدانند.استفاده از رنگ سفید برای کسانی که خسته شده اند و نیاز به یک شروع مجدد دارند توصیه میشود و همچنین میتوان گفت رنگی است که فلز از آن نشات گرفته است.

رنگ خاکستری:
خاکستری یکی دیگر از رنگ های فنگ شویی برای سال ۲۰۲۰ است زیرا این رنگ نمادی از فلز است. این رنگ یک رنگ خنثی است و مصالحه ، جدیت ، استحکام را نمایش میدهد. یک انتخاب مناسب برای دفاتر و مکانهایی است که در آنها معاملات صورت میگیرد. هنگامی که با تن های بنفش و آبی خنک مخلوط می شود ، احساس دوستانه تری به فضا می بخشد.

رنگ آبی:
در طبیعت این رنگ نشانه ای از دریا و آسمان است.این رنگ نماد هارمونی و درخشندگی و صلح است. آبی یک رنگ دوستانه است و در هر تناژی که باشد ایجاد حس آرامش و صلح میکند.

رنگ سبز:
چینی ها رنگ سبز را با بهار مرتبط میدانند.این رنگ یکی از مهمترین رنگ های سال ۲۰۲۰ در فنگ شویی میباشد. رنگ سبز دارای اثرات درمانی است و معمولا در محیط هایی که نیاز به استراحت و احیای سلامتی است مورد استفاده قرار میگیرد.

بیشتر بخوانیم : افزایش سلامتی در منزل و محل کار

نکات خیلی مهم در فنگ شویی خانه ی شما در سال ۲۰۲۰

به معنی واقعی کلمه Feng shui به معنی آب و باد است. این مساله در واقع یک علم باستانی چینی است که تعادل و هماهنگی را با فضاهای زندگی و کار ایجاد می کند، به طوری که انرژی مثبت در زندگی شما جریان می یابد و باعث افزایش رونق زندگی، سلامتی و خوشبختی شما می شود.
احساسی که شما با استفاده از فنگ شویی در زندگی خود دارید مثل حس رهایی است یا مانند زمانی است که شما در یک کوهستان خوش آب و هوا و پر هیبت هستید یا در یک باغ قدم می زنید یا لب یک رودخانه نشسته اید. این احساسی است که می تواند توجه شما را به طبیعیت و انرژی آن جلب کند.

انرژی های قابل رویت و نامرئی وجود دارد که بر روی زندگی شما تاثیر میگذارند. انرژی های داخل منزل شما، انرزی زمین و وجود ساختمانهای اطراف خانه یا محل کار شما، قرار دادن مبلمان در جای صحیح خود و تراز کردن دربها با عدد کوای افراد تنها چند نمونه از مسائل مربوط به فنگ شویی است که باید این انرزی ها متعادل شوند.

همچنین مواردی وجود دارد که میتواند این انرژی و جریان موجود در فضا را مسدود کند. به عنوان مثال اگر در توالت فرنگی باز مانده باشد نشان از دست دادن پول و روزی است. گیاهان مرده می توانند انرژی مثبت را راکد کنند ، بنابراین پیشرفت شما را هم راکد می کنند.

گاهی اوقات یک انرژی منفی می تواند از یک منبع نامرئی مانند انرژی های بد از یک مستاجر قدیمی یا ارتعاش های الکترومغناطیس دکل برق باشد. برای هر انرژی “منفی” ، فنگ شوی یک درمان یا راه حل دارد.

انرژی های منفی فنگ شویی را از خانه خود خارج کنید. برای مثال وسایلی را که مدت هاست استفاده نمیکیند دور بیاندازید. شلوغی و کثیفی های خانه را پاک کنید. برای جان بخشیدن به فضای خانه و رعایت اصول فنگ شویی از موارد زیر برای فضای اطرافتان استفاده کنید:

 از گیاهان ،حیوانات خانگی و ماهی استفاده کنید
 از آینه،کریستال و چراغ ها و آباژور استفاده کنید
 از لوازم الکتریکی مثل تلویزیون و سیستم های استریو استفاده کنید
 از مجسمه های گوناگون استفاده کنید
 از نمادها مثل بامبو استفاده کنید

بهترین راه حل ها و راهکار های فنگ شویی در سال ۲۰۲۰

انرژی های فنگ شوی سال به سال در حال تغییر است پس ابتدای هر سال اطلاعاتتان را درباره انرژی های مثبت و منفی به روز کنید تا وقتی که این انرژی های منقی نزدیک به محل کار و زندگی شما میشوند اقدامات لازم برای رفع انها را داشته باشید.
هر سال با آغاز بهار چینی ها ستاره های سعد و نحس به حرکت درامده و جابه جا خواهند شد و انرژی های منفی و مثبت خود را در فضای اطراف شما منعکس میکنند.
برای اینکه فنگ شویی شما به بهترین وجه در فضای اطراف شما اجرا شود از فضای اطراف خودتان مطمعن شوید و موارد زیر را برای اجرای هرچه بهتر فنگ شویی در محیط رعایت کنید.

خانه و باغ
همه زباله ها ، آشفتگی ها و بوی بد را از هر اتاق خانه و باغ خارج کنید زیرا این امر باعث انسداد می شود.
کالاهای که نیاز ندارید بیرون بریزید ، زیرا این نشان می دهد شما هنوز در گذشته خود قرار دارید.

شیرهای نشتی را تعمیر کنید زیرا این امر نشانگر از دست دادن تدریجی درآمد شما است.
گیاهان سالم ، گلهای تازه ، بوهای دلپذیر (آروماتراپی) و موسیقی خوب انرژی خوبی را جذب می کنند و روحیه شما را بالا می برند باید از انها استفاده کنید.
باغ را زیبا نگه دارید تا فرصت هایی را برای زندگی شخصی برای شما به وجود بیاورد.
با باز کردن پنجره ها و اجازه گردش هوا ، یک منبع مناسب از هوای تازه را حفظ کنید.
از خوابیدن در نزدیکی تجهیزات برقی خودداری کنید زیرا میادین الکتریکی که از آنها ساطع می شود برای سلامتی شما مضر هستند.

اتاق خواب
سر تخت باید در برابر یک دیوار باشد. این حس در هنگام خواب احساس پشتیبانی و امنیت را به شما می دهد
شما باید بتوانید کل اتاق را هنگام خواب از رختخواب ببینید
از قرار دادن پای تخت در راستای مستقیم درب جلوگیری کنید
تختخواب شما نباید در زیر پنجره قرار گرفته باشد
از حضور آینه ها در اتاق خواب جلوگیری کنید زیرا برای روابط مضر هستند به خصوص اگر مستقیماً در مقابل تخت باشند. هنگام خواب آنها را برداشته یا آنها را بپوشانید.

مطالعه
ضروری است که در پشت خود یک دیوار داشته باشید زیرا این امر باعث ایجاد ایده های خلاقانه شما می شود و به حضور شما اقتدار می بخشد
شلوغی را پاک کنید ، یک میز آشفته بیانگر یک ذهن آشفته است
گیاهان ، گلها در یک اتاق مطالعه یا دفتر بسیار عالی هستند زیرا انرژی یانگ را به کل اتاق ارائه می دهد. این شما را تشویق می کند که تمرکز خوبی داشته باشید و ایده های خوبی بدست آورید
باید میز خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید به راحتی از نور طبیعی بیرون استفاده کنید و به نور طبیعی دسترسی داشته باشید
تهویه مناسب مهم است ، پنجره های باز عالی هستند
هنگام تحصیل یا کار باید در یکی از جهت های خوب خود بر اساس عدد کوا بنشینید

ورودی

انرژی حاصل از در ورودی مهمترین عاملی است که تعیین می کند اهالی خانه حس بهتری داشته باشند
از انرژی یک تصویر زیبا که بر روی دیوار مقابل درب اصلی است استفاده شود برای تشویق انرژی به داخل خانه خوب است، زیرا فرصتهای خوبی برای ورود به زندگی شما ایجاد میکند.

دو گیاه برگ پهن را در کنار درب اصلی قرار دهید اگر ورودی به سمت جنوب، شرق یا جنوب شرق باشد خوب است.

استاد اعظم ابراهیمی

بانوی فنگشویی ایران