رسم نقشه برای یک بنا را طبق قوانین فنگ شویی

رسم نقشه برای یک بنا طبق قوانین فنگ شویی

مقاله ای را که پیش رو دارید روش صحیح رسم نقشه برای یک بنا  طبق قوانین فنگ شویی به شما آموزش می دهد.
برای تطابق نقشه باگوا با خانه خود ناگزیر به کشیدن نقشه خانه هستید. برای این کار نیاز به کاغذ شطرنجی، خط کش، نقاله، متر و قطب نما دارید. اگر قطب نما ندارید از گوشی موبایل تان قطب نما را دانلود کنید. بعد از آماده کردن لوازم شروع به کشیدن نقشه کنید.

ابتدا طول و عرض بنا  با در نظر گرفتن فرورفتگی و بیرون زدگی و قناسی به دست آورید و روی کاغذ شطرنجی رسم کنید. برای آسان تر شدن کار از یک قسمت شروع کنید و به ترتیب طول تمام دیوارها را متر کنید. به ازای هر یک متر مربع یکی از خانه های کاغذ شطرنجی را که یک میلیمتر است در نظر بگیرید. هنگام متراژ بنا دقت کنید که تمام درها و پنجره ها و کمدها و دیوارها و ستونها را اندازه گیری کنید و طرح اولیه را روی کاغذ شطرنجی ترسیم کنید.

محل استقرار اتاق ها، نشیمن، هال، پذیرایی، ناهارخوری، آشپزخانه و سرویس ها باید به خوبی روی نقشه مشخص شود. اگر شومینه دارید باید جای شومینه را روی نقشه علامت بزنید. محل قرارگیری گاز، سینک، یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی را در نقشه مشخص کنید. اگر داخل حمام وان دارید جای وان، توالت فرنگی، روشوئی و محل توالت ایرانی را در سرویس بهداشتی ایرانی بکشید. فاصله هر یک از این موارد را باید به دقت رسم کنید و در نقش علامت بزنید. اگر اندازه نقشه‌ای که کشیده اید کوچک است در ازای هر یک متر طول و عرض بنا از مقیاس یک سانتی متر استفاده کنید تا نقشه کمی بزرگتر رسم شود. محل قرارگیری درها و جهت باز شدن شان باید مشخص شود.

در فنگ شویی جهت باز شدن درها به خصوص در ورودی بسیار مهم است.زیرا کیفیت انرژی که از در ورودی وارد می شود می تواند روی میزان شانس اعضای خانواده تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد.محل قرارگیری تخت خواب ها و مبلمان را هم روی کاغذ علامت بزنید. نقشه باید بیانگر چیدمان لوازم منزل باشد. به گونه ای که محل جانمایی تمام لوازم را به راحتی ببینید. هر قدر نقشه را با دقت بیشتری رسم کنید و لوازم درست و صحیح جانمایی شود هنگام فنگ شویی راحت تر خواهید بود و درصد خطا هم کمتر خواهد شد. برای سهولت کار مترهای لیزری توصیه می شود.

نحوه پیدا کردن مرکز، محور شمال و جهت ها

پس از ترسیم نقشه یک بنا و نشان دادن کلیه لوازم باید مرکز را پیدا کنید. اگر نقشه به صورت مستطیل یا مربع بود محل تلاقی قطرها مرکز نقشه را نشان می دهد. از آنجا که اغلب بناها قناسی دارد و به صورت اشکال نامتقارن هستند پیدا کردن مرکز از تلاقی قطرها به دست نخواهد آمد.

در چنین شرایطی باید گرانیگاه و مرکز ثقل بنا را پیدا کرد. راه حل بسیار آسان این است که دورتادور نقشی را که کشیده اید قیچی کنید و روی مقوا بچسبانید. دور تا دور مقوا را هم که حریم نقش را نشان می‌دهد قیچی کنید. سپس مقوا را روی نوک انگشت سبابه خود بگذارید. حتی میشود روی نوک یک سوزن نقشه را نگه داشت. محلی که نقشه روی نوک سوزن یا نوک انگشتان می ایستد و تعادلش را حفظ می‌کند مرکز بنام محسوب می‌شود. این آسان ترین راه برای بدست آوردن مرکز است.
این نقطه را با مداد روی نقشه کشیده علامت بزنید. پیدا کردن مرکز اساس کار است بدون داشتن مرکز نمی توانید جهت جغرافیایی هشتگانه را روی نقش رسم کنید.
پس از اینکه مرکز بنا را به طور صحیح پیدا کردید و روی نقش علامت زدید، نقطه مورد نظر را در بنا مشخص کنید و نقشه را روی یک میز چوبی در همان نقطه بگذارید. دقت کنید که جهت ایستادن تان در جهت نقشه باشد. اگر رو به پنجره ایستاده و پشت سرتان اتاق خواب ها قرار دارند باید نقشه هم در همین جهت باشد.
سپس قطب نما را روی نقشه بگذارید، به نحوی که مرکز قطب نما دقیقا منطبق با مرکز نقشه باشد. چند دقیقه صبر کنید و زمانی که عقربه قطب نما ثابت شد، جهت شمال را روی نقشه علامت بزنید. قطب نما را بردارید و جهت شمال را با خط مستقیم به مرکز وصل کنید. محور شمال را با حرف N مشخص کنید.

سپس با یک نقاله که در مرکز قرار داده اید از محور شمال ۲۲ و نیم درجه به سمت راست و باز هم از محور شما ۲۲ و نیم درجه به سمت چپ ترسیم کرده و به این نقاط را به مرکز وصل کنید. در این حالت ۴۵ درجه شمال را به راحتی به دست آورده اید. حالا با خیال آسوده می توانید از ۴۵ درجه شمال با نقاله ۴۵ درجه های هفت جهت دیگر را به دنبال هم محاسبه و روی نقشه رسم کنید.

به این ترتیب شما دایره ای خواهد داشت با هشت ۴۵ درجه که هر کدام از آنها یک جهت جغرافیایی را نشان خواهند داد. با مشخص شدن مرکز، محور شمال و جهت های جغرافیایی نقشه شما آماده است و قادر خواهید بود تمام قوانین  فنگ شویی را که نگارنده آموزش داده است روی آن پیاده کنید.
امیدوارم که این مقاله توانسته باشد شما را برای ترسیم نقشه و پیدا کردن محور شمال و جهت های جغرافیایی یاری کند.

برگرفته از کتاب شناخت صحیح قوانین
چهارمین کتاب از مجموعه کتابهای فنگ شویی برتر که در،۱۰ جلد به رشته تحریر درآمده است.
نویسنده: استاد اعظم ابراهیمی بانوی فنگ شویی ایران