عناصر فنگ شویی

در این مقاله به شناخت عناصر پنج گانه می پردازیم. با شناخت عناصر پنج گانه می توانید تاثیرات مثبت و بی نظیر فنگ شویی را در زندگی روزمره خود مشاهده و لمس کنید. عناصر پنج گانه فنگ شویی شامل آب، چوب، آتش، خاک و فلز می باشند که هریک تاثیر به سزایی در شیوه زندگی فرد خواهند داشت.

شناخت عناصر پنج گانه

همانگونه که در طب سوزنی با استفاده از سوزن های نازک و باریک به رفع انسدادها و گرفتگی های تمامی لایه های وجود فرد پرداخته می شود و قلب، روح و ذهن به حداکثر هماهنگی و تعادل دست می یابد، در فنگ شویی نیز با استفاده صحیح انرژی های عناصر پنج گانه می شود انسدادها را برطرف کرد و به تعادل دست یافت. طبق قوانین فنگ شویی زمانی که انرژی ها در تعادل قرار می گیرند بخت و اقبال و شانس در زندگی جاری می گردد.

در این رابطه باید عناصر به گونه ای قرار گیرند که باعث تعادل انرژی یین و ینگ و انرژی چی شوند. زیرا کمبود یک عنصر منجر به بر هم خوردن حرکت و چرخه تعادل خواهد شد. در نتیجه مشکلات فراوانی بروز خواهد کرد. این مشکلات می تواند جسمی و روحی باشد یا حتی به صورت لطمه های کاری و ورشکستگی یا بیکاری نمایان گردد.

به همین خاطر در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را با عناصر پنج گانه فنگ شویی آشنا سازیم تا بتوانید تعادل و هارمونی را برقرار کنید.
با توجه به معنای واژه فنگ شویی که به تعادل، هارمونی و هماهنگی انرژی ها مربوط می شود باید همواره سعی کنید در هر محیطی یک فنگ شویی خوب و صحیح انجام دهید تا شانس و اقبال خوب هم حاصل شود که در این صورت می توانید آن را خوش شانسی تعبیر کنید. اگر از فنگ شویی غافل شوید یا راهکارهای نادرست برای چیدمان یک فضا انتخاب کنید به یک فنگ شویی بد یا بدشانسی دست خواهید یافت.
با شناخت عناصر پنج گانه و تاثیر آن در زندگی روزمره افراد می توانید بهترین روش چیدمان و دکوراسیون مناسب را در محیط های تجاری و مسکونی اجرا کنید و به بهترین شکل ممکن اثر مثبت آن را در بهبود روابط کاری، تجاری خود مشاهده کنید و به موفقیت های چشمگیری در زمینه های مختلف به ویژه سلامتی دست یابید.

ویژگی عنصر آب

آب یکی از عناصر پنج گانه است که حیات بدون آن معنا و مفهوم نخواهد داشت زیرا آب عامل اصلی زندگی است. این عنصر همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم سمبل زمستان است، حرکت، آرامش و تحرک را در زندگی افراد به ارمغان می آورد. همچنین این عنصر مرتبط با احساس ترس است. متعادل بودنش سبب می شود که افراد با داشتن اراده و سماجت قوی با قرار گرفتن در شرایطی که سبب وحشت دیگران می شود، سربلند و موفق باشند.

افراد با شناخت عناصر پنج گانه و تسلط کامل بر تاثیرات آن در زندگی خود می توانند تمامی تاثیرات مثبت و بی نظیر فنگ شویی را لمس کنند. تصور کنید با تماشای رودخانه و حرکت شگفت انگیز قطرات آب به روی هم آرامش بدون وصف و بی نظیری را به دست خواهید آورد و در این صورت خواهید توانست قدرت خارق العاده عنصر آب را به خوبی درک کنید. رنگ این عنصر سیاه، سرمه ای و آبی است که افراد با نگاه کردن به عمق آب می توانند سیاهی آن را ببینند. شکل این عنصر به تبعیت از امواج خروشان دریا به شکل موجدار یا راه راه و منحنی است که حاوی یک الگوی انحنایی و چرخشی می باشد.

ویژگی عنصر چوب

چوب عنصری است که وجود آن در زندگی افراد سبب گسترش و حیات و رشد خواهد شد. برای مثال در صورتی که افراد در انزوا باشند و کانال حرکت انرژی مثبت در زندگی آنها مسدود شده باشد با قرار گرفتن در یک محیط سر سبز که حاوی درختچه ها یا گیاهان سبز با برگ های شاداب باشد میتوانند حس برون گرایی را در خود تقویت کنند و با گرفتن انرژی مضاعف خود را متعادل سازند.

رنگ این عنصر سبز است و مانند برگ های درختان طراوت و شادابی می آورد. همچنین شکل عنصر چوب، مستطیل است. از شکل خالص این عنصر می توان به صورت گیاهان و گل ها استفاده کرد. مبلمان چوبی و لوازم چوبی انرژی این عنصر را دارا هستند. بدون شک می توان گفت افرادی که تحت تسلط عنصر چوب اند بیشتر از هر فردی دچار تردید در برنامه ریزی خواهند شد. نقطه قوت این افراد آینده نگری است.

ویژگی عنصر آتش

در این بخش از شناخت عناصر پنج گانه می خواهیم به معرفی عنصر آتش بپردازیم. آتش مربوط به فصل تابستان است و در واقع می توان گفت نشان دهنده احساسات، انرژی بالا و همچنین شور و شوق است. این عنصر با همراه داشتن هیجان و گرما از عناصر یانگ به شمار می رود. شکل این عنصر اشکال نوک تیز و مثلثی مانند شعله آتش می باشد و شکل خالص این عنصر که گرم و سوزاننده است شامل انرژی شمع ها، شومینه گاز و انرژی آفتاب است.

رنگ عنصر آتش قرمز، صورتی و نارنجی است. با شناخت عناصر پنج گانه می توان گفت که عنصر آتش با حس همدردی و دلسوزی همراه است و افرادی که این عنصر بر وجودشان تسلط دارد می توانند مانند فردی شجاع و دلسوز باشند.

و در رسیدگی به مسائل اطرافیان خود دلسوزانه و متحورانه برخورد کنند و به آنها از هر لحاظی کمک کنند. با وجود اینکه احساس درک افراد امری مهم است اما در مواقعی افراد عنصر آتش هم گاهی احساس تنهایی و خلاء می کنند.

ویژگی عنصر خاک

عنصر خاک مربوط به انرژی زمین است که رنگش کرم ، زرد، بژ و قهوه ای است. شکل آن مربع است و با اشکال مثلثی هم تقویت می شود. برای افزایش انرژی عشق و روابط مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که میل به ارتقا تحصیلی دارند می توانند این عنصر را تقویت کنند. انرژی تحصیلات و رشد معنوی و رشد شخصیتی با تقویت شمال شرق میسر می گردد. همچنین عنصر خاک به روابط،عاشقانه شما با همسرتان و اطرافیانتان بستگی دارد عشق و ازدواج به منطقه جنوب غرب مربوط می شود،
قرار دادن چند گوی کریستال در ناحیه جنوب غرب و شمال شرق انرژی خوبی را می تواند برایتان جاری کند.

ویژگی عنصر فلز

شناخت عناصر پنج گانه می توان گفت که هر یک از عناصر مربوط به فصل خاصی از سال می باشند. برای مثال عنصر آتش مربوط به فصل تابستان و عنصر آب مربوط به فصل زمستان است. تنها عنصر خاک یا همان زمین است که فصل پنجم را به خود اختصاص می دهد. در این بخش از شناخت عناصر پنج گانه می خواهیم به توضیحاتی در خصوص عنصر فلز بپردازیم.
فلز سمبل فصل پاییز است که که فصل برگ ریزان یا به عبارت دیگر فصل عشاق را به خود اختصاص میدهد. تحت تسلط عنصر فلز یا زمانی که این عنصر حضور چشمگیر دارد افراد درون گرا خواهند شد و میل به خانه ماندن در آنها افزایش می یابد. رنگ این عنصر سفید یا نقره ای است که با افزایش اش احساس احترام به دیگران نیز زیاد خواهد شد. این عنصر به صورت واضح و آشکار قدرت را در زندگی افراد بالا می برد و تمرکز را افزایش میدهد.

در صورتی که افراد نیاز به تصمیم گیری و تمرکز روی موضوعی داشته باشند با همراه داشتن شی فلزی بهترین و مناسب ترین تصمیمات را می توانند بگیرند. توجه داشته باشید که فلز حس درونگرایی را به همراه خواهد داشت. شکل عنصر فلز دایره و بیضی است و با حضور عنصر خاک تقویت می شود.
بدین ترتیب با توضیح ویژگی عنصر فلز این مقاله را به پایان می بریم.

استاد اعظم ابراهیمی