مفهوم یین و ینگ

مفهوم یین و ینگ را می توانید در طراحی ها دکوراسیون های، بسیار پیشرفته مشاهده کنید و توجه داشته باشید که این دو مفهوم از اساسی ترین اصول در فنگ شویی بوده و چینی های باستان از مفهوم این دو اصل در تمام طراحی های و آیتم های زندگی خود استفاده می کردند و به آن هنوز هم علاقه مند هستند تا از این طریق بتوانند انرژی لازم و مثبت را به خوبی دریافت کنند.

فنگ شویی چیست؟

آیا تا کنون کلمه فنگ شویی را شنیده اید؟ آیا می دانید مفهوم یین و ینگ چیست؟ از شما دعوت می کنیم که ما را در این مقاله همراهی کنید تا اطلاعات بسیار جالبی را در زمینه فنگ شویی به دست بیاورید. فنگ شویی یک هنر بسیار باستانی در کشور چین بوده که قدمت این هنر به حدود ۳۰۰۰ سال پیش باز می گردد. در زبان باستانی چینی، فنگ به معنای باد و شویی نیز به معنای آب می باشد و به اعتقاد چینی ها در هر چیزی که آب و باد باشد همه چیز رو به روال عادی بوده و سلامتی در آن جریان دارد. 

خوب بودن فنگ شویی به معنای خوش شانسی است. و بد بودن آن نیز بد اقبالی را به دنبال خواهد داشت. امروزه از این امر در بسیاری از زمینه ها استفاده های کاربردی می شود که از مهمترین این صنایع می توان به ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی ساختمان اشاره کرد که در بخش های بعدی راجع به این موضوع توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

توجه داشته باشید که در فنگ شوی دو اصل بسیار مهم وجود دارد که از یین و ینگ نام دارند. یین  به مفهوم (زنانگی) و ینگ به مفهوم (مردانگی) است  که  دو جنبه منفی و مثبت  از انرژی های هستی را دربرمی گیرند  که هر دو برای ایجاد تعادل امری بسیار ضروری  است. از طرفی،تضاد موجود در مفهوم یین و ینگ (دو نقطه سیاه و سفید ) سبب ایجاد تعادل حاکم بر جهان است که به آسانی می توانید این تعادل را در ابعاد مختلف زندگی احساس کنید. در ادامه ی مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد مفهوم یین و ینگ توضیحات بیشتری را ارائه دهیم و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مفهوم یین و ینگ  به صفحه ی اصلی وب سایت فنگ شویی مراجعه کنید.

یین و ینگ در فنگ شویی 
در فنگ شویی برتر

فرق بین یین و ینگ

مفهوم یین و ینگ را می توان به این شکل تعریف کرد که “یین” سمت سایه ی یک کوه و “ینگ” نیز سمت آفتاب کوه را تشکیل می دهد و هر دوی این کلمه ها، اصل ها و نیروهای مکمل را در جهان فلسفه شکل داده و در مقابل یکدیگر واقع شده اند به طوری که این تضاد توانسته است نظم بسیار خاصی را به جهان آفرینش ببخشد. توجه داشته باشید که یین و ینگ کاملا به یکدیگر وابسته هستند و هیچ نیرویی نمی توانید آنها را از هم جدا کند. به این معنی که همانطور که نور بدون تاریکی معنی ندارد، مفهوم یین و ینگ نیز به همین شکل می باشد. معنا و مفهوم یین و ینگ را می توان به شکل زیر بیان کرد:

ینگ: راست – اعداد فرد – متحرک – گرما – روح – مردانگی – روشنایی- خورشید
یین: چپ – اعداد زوج – ثابت  – سرما – بدن – زنانگی – تاریکی – ماه

توجه داشته باشید که وجود تضاد بسیار آشکار در میان این دو واژه را می توانید در مفاهیم فوق مشاهده کنید و به مفهوم یین و ینگ پی ببرید. امروزه از این تضاد ها در طراحی و دکوراسیون بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود و نتایج واقعا بی نظیر و شگفت انگیزی را می توان از مفهوم یین و ینگ مشاهده کرد.

فرق بین یین و ینگ در فنگ شویی 
در فنگ شویی برتر

اصول فنگ شویی در ساختمان

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره شد وجود دو اصل بسیار مهم در فنگ شویی سبب شده است که آثار بسیار خارق العاده ای از این اصول را مشاهده کنیم. امروزه برای یافتن بهترین و شیک ترین دکوراسیون و چیدمان در ساختمان های مسکونی و اداری از مفهوم یین و ینگ استفاده می شود که بتوانند از مناسب ترین طراحی ها، خطوط، وسایل و نظم برای چیدمان وسایل و طراحی داخلی استفاده کرد. شما نیز می توانید با استفاده از دانش و هنر فنگ شویی در منزل خود بهترین چیدمان و دکوراسیون را ایجاد کرده و فضای ورود به منزل خود را طوری طراحی کنید که بیشترین نور را به داخل هدایت کند و شما را از تاریکی موجود نجات دهد.

شما می توانید با شرکت در دوره های فنگ شویی شرکت ما اطلاعات بسیار جالب و کارآمدی را در مورد مفهوم یین و ینگ و نحوه استفاده این دو مفهوم در دکوراسیون داخلی ساختمان خود، به دست آورده و در طراحی داخلی ساختمان خود مورد استفاده قرار دهید. شرکت ما با داشتن بهترین متخصصین  و مهندسین و معماران ماهر در این زمینه توانسته به روز ترین اطلاعات را برای شما به ارمغان بیاورد.

اصول فنگ شویی   ( یین و ینگ )
در فنگ شویی برتر

فنگ شویی در اتاق خواب

یکی از مهم ترین کاربردهای فنگ شویی را می توان در اتاق خواب مورد بررسی قرار داد. از مهم ترین اصول و نکات مورد توجه در فنگ شویی مورد استفاده در اتاق خواب می توان به موارد زیر اشاره کرد که شما باز می توانید به راحتی مفهوم یین و ینگ را در این موارد مشاهده کنید :
–  کمدهای لباس خود و هر گونه کمد را از اتاق خواب خود خارج کنید.
–  تمام وسایل و لباس هایی که استفاده نمی کنید را دور بریزید چرا که اگر مورد نیازتان بود حتما تا کنون استفاده کرده بودید.
– مسیرهای رفت و آمد در اتاق خواب خود را مشخص کرده و هر شیء که در این مسیر وجود دارد بیرون از اتاق قرار دهید تا انرژی مثبت به راحتی بتواند در اتاق شما به حرکت در بیاید.
–  رو تختی خود را از یک رنگ روشن و ساده انتخاب کنید تا بتوانید به سادگی اتاق خواب خود بیفزایید.

فنگ شویی در اتاق نشیمن با قوانین یین و ینگ 
در فنگ شویی برتر

فنگ شویی در اتاق نشیمن

اصل مفهوم یین و ینگ حذف وسایل اضافه در اتاق نشیمن است و به دنبال خود ساده ترین و شیک ترین طراحی را دارد. از مهمترین اصول فنگ شویی موجود در اتاق نشیمن می توان به موارد زیر اشاره کرد که شما نیز می توانید این اصول را در دکوراسیون اتاق نشیمن خود به کار ببرید:
– استفاده از گلدان هایی با گل های طبیعی بسیار زیبا به جای گل های مصنوعی
– تعویض روزنامه های موجود روی میز به صورت روزانه
– قراردادن وسایل تزئینی کنار مبل ها با توجه به نقشه باگوا و جهت جعرافیایی
– حذف و برداشتن تمام وسایل غیر ضروری و اضافه از اتاق نشیمن
–  استفاده از رنگ های متضاد با توجه به جهت جغرافیایی و نقشه باگوا

با رعایت این موارد می توانید زندگی بهتر و شادتری داشته باشید.

استاد اعظم ابراهیمی

بانوی فنگ شویی ایران